pes1

Pešačka struktura je osnova svake pozicije, zato što poboljšava ili pogoršava efekat figura. U skladu sa tim treba izbegavati svaki vid slabosti pešaka, a to su: usamljeni, udvojeni i zaostali pešaci. Dok se figure svojim kretanjem mogu naterati da postanu aktivnije, svaki poremećaj u pešačkoj strukturi predstavlja dugoročnu slabost. Zato, ako vaš protivnik ima loše pešake nema potrebe da žurite da biste tu prednost iskoristili. Suprotno tome, ako u vašem pešačkom rasporedu ima manjkavosti ne čekajte pasivno završnicu, već nađite protivigru.

lov2

Zahvaljujući sposobnosti da preskače druge figure i pešake, 
vrednost skakača je veća u zatvorenim pozicijama, naročito ako pozicija obiluje dugačkim pešačkim lancima.

lov3

Ako se namere lovac i skakač jedan na drugoga, lovčeva strana treba da održi pokretljivost pešaka, dok suprotna strana treba da se trudi da parališe kretanje protivničke pešadije, postavljajući pešake po mogućnosti na polja iste boje koje zauzima protivnički lovac, kako bi mu ograničio kretanje.

lov4

Lovac, kao dalekometna figura, ima glavnu manu što ne može da kontroliše polja suprotne boje od one koju zauzima. Zato se dva lovca odlično dopunjuju. Kada su dobro vođena, dva lovca su nadmoćnija od lovca i skakača, zato što protivničkoj strani treba više vremena da zauzme aktivnu poziciju zbog ograničenog kretanja skakača. Druga prednost je ta što strana sa dva lovca (lovački par) može izabrati pravi trenutak da izmeni lovca za skakača, što protivnička strana vrlo teško može da izvede.

lov5

Deluje malo nelogično, ali kada vaš protivnik ima samo jednog lovca, pešake treba postavljati baš na polja iste boje koje on zauzima. Na taj način se ograničava kretanje protivničoj figuri. Slično tome, ako je vaša jedina figura lovac, pešake postavite na polja suprotne boje, bez obzira da li protivnik ima lovca i koje je on boje. Tako će vaša figura imati mnogo više prostora za krstarenje. Pretvorićete ga u dobrog lovca.

lov6

Zbog veće pokretljivosti, lovac može zarobiti skakača koji se nalazi na ivici table. Uzavršnici to može biti pogubno, zato što se može desiti da je veoma teško, a nekada i nemoguće, osloboditi skakača iz lovčeve zamke, čime je partija praktično završena.

lov7

Ako imate lovački par, a protivnik ima lovca i skakača, ograničite dejstvo protivničkog lovca blokirajući ga vašim pešacima, i umanjite opasnost od protivnikovog skakača, sprečavajući ga da zauzme kako slabe tačke u vašoj odbrani, tako i centarlna polja.

lov8

Ako vaš protivnik ima lovački par, umanjite njihovu ubojitost blokiranjem pešaka i zauzmite slabe tačke skakačem u njegovom taboru

(Visited 103 times, 1 visits today)